Saturday 30 June 2012

Perasaan.

Sesetengah menjadikan nya sebagai tunggangan yang dikawal dan dijaga rapi untuk bekerja pada waktu-waktu dan tempat-tempat sepatutnya. Tidak pula dilupai yang dijadikan tunggangannya yang menurut lempiasnya.

Keputusan berlandaskan nya akan menampakkan cela pada ketikanya. Dan aku juga terjebak dalam gelumang itu. Mentafsir sesuatu tanpa ada landas dan aku menjadi celaru dibawa arus perasaan itu.

Kecelaruan itu mencampur aduk kan segala pertimbangan.
 
Tangisan dan kecelaruan itu menjadi akrab. Dimana aku keliru disitu air mata ku bergenang. Aku menjadi terlalu berprasangka dan berkehendak. Cubaan melepaskan diri hanya sementara, dan kini aku direman dalam menara tahanan perasaan itu.

Kesemua itu menjadi terkawal dengan perlepasan dan penyerahan, tiada ragu dan sangsi dalam perjalanan. Berjalan mengikut arah tujuan dan mencari watak dan skrip Editor itu.

Seperti puzzle ia memerlukan kesabaran dalam penyelesaian.
 
Jangan di isi diri dengan perasaan sendiri, cuba selami sekelilingmu dan rasai lah mereka dan cuba memahami. Jangan membuta tuli menghambur kata-kata tanpa pasak yang kukuh dan jangan sesekali membisik di hati perbualan tanpa tiang itu.

p/s: celaku masih ada, palitku masih tiada tercuci, jangan kerana kekotoran itu engkau menolak kebersihan pada laku dan katanya.

No comments:

Post a Comment