Monday 7 May 2012

Mengetuk Jiwa.

Menjadi satu lumrah atas setiap insan, mencintai keindahan. Mata yang mencari kecantikkan, telinga yang mencari kemerduan dan hati yang mencari ketenangan. Tiada yang salah dalam perlakuan sebegitu kerana kita diberi pilihan dan setiap insan mempunyai tafsiran indah itu tersendiri.

Begitu juga aku, kadang-kadang seperti mencari intan yang terbaik di kalangan intan yang terbaik. Aku tidak ambil endah tentang kata belakang aku yang mengatakan aku terlampau mencari kesempurnaan tidak menerima apa yang sedia ada.

Aku bukan seorang yang sempurna dan tiada di kalangan insan ini yang sempurna. Sempurnanya seseorang itu apabila ia ketemu yang melengkapi.



Tidak aku kenal lebih, tidak aku ambil tahu lebih. Aku hanya sekadar memerhati daripada jauh kerana takut jatuh. Walaupun aku bijak dalam mengenali sikap tetapi tidak aku kenal seorang yang bernama. 

Sekadar mimpi dan igauan menjadi peneman. Sekadar bersua muka cukup menggoyahkanku. Cukup menepati cita rasa. Cukup segala isi dan inti yang menjadikan kemolekan itu terselah.

Bejubah hitam, putih berseri. SubhanaAllah. :D


Aku tidak terlalu berharap kerana aku percaya ketentuan Dia. Biar aku lengkapkan diri ini sebelum aku ingin menerima kemolekan itu. Sabar dan tabah mengharungi.

p/s: Jiwang sangat eyh. :D

1 comment: