Wednesday 2 May 2012

Hanya Sementara Bukan Selamanya

Tergesa-gesa tanpa berpaling muka, terlampau asyik dengan apa yang di hadapan mata tanpa perlu meneliti apa yang tiada. Bukan menjadi sesuatu kesalahan tapi ia menjadi satu kebiasaan yang di isi dari kecil. Usah kau lari kau tetap akan di ekori tanpa ada rasa penat dan lelah si pengekor.

Sedih dan pilu melihat, kadang-kadang aku juga sebegitu dan kini amat kerap merasai. Seperti hilang rentak dalam mencari apa yang di janji. Terlampau jauh rasanya daripada yang paling dekat. Tidak pernah aku dilupai tetapi aku selalu alpa dalam mengingati.




Bulat nya seperti roda, jatuh naik menjadi kebiasaan. tetapi kenderaan itu tetap perlu berjalan walaupun seberat mana pun beban. Aku pernah merasa kecewa, tetapi tidak perlu kecewa itu diratapi hingga menjadi pepaku yang merosakkan. 

Si palsu sentiasa memperdaya, Si kekal sentiasa menunggu. Aku masih tidur dan jaga nya seperti kerdipan mata. Terlampau singkat masa sedar ku. Si palsu akan memberi ganjaran dan gunakan ganjaran itu kerana itu di janjikan dengan usaha. Si kekal pula menanti aku meniti jalan asing untuk membawa beban itu.


Its Never Be Worst.


Hanya sementara bukan selamanya, Tahan sebentar wahai diri kelak nanti kita akan pergi.
Pemergian itu biar lah menjadi pintu bagi aku InsyaAllah.

p/s: Berduri jalan itu, terluka itu biasa, jangan merasa ngeri dalam mencari pintu, ia adalah sesuatu yang luar biasa, teruskan kerana terdapat manisnya di hujung. 

1 comment: