Monday 21 May 2012

Dua dan satu (21)

Masih tidak terlambat bagiku mengucapkan pada diriku. :D


Umur semakin meningkat dan aku sudah mencecah ke arena 20-an. Terasa seperti semalam baru aku menjejak kan kaki ke zaman persekolahan ketika itu tiada masalah hendak difikirkan hanya berpandukan arahan dan melihat perbuatan. 

Kadang-kadang aku terasa di igau dengan kenangan lalu yang membuatkan aku terduduk terjelepuk. Gelap pandangan seperti tiada arah dan cahaya di hadapan. Tetapi tragedi itu membuatkan aku menjadi seorang yang matang dalam berfikir dan menjadi satu rahsia hanya aku dan Dia yang mengetahui.

Alunan melodi itu akan terus berkumandang sehingga tali itu putus.


Mungkin agak pelik, tetapi aku merasa gembira dan bertuah kerana tragedi itu berlaku pada awal usia ku ingin mengenal dunia dan aku sedar untuk bersiap sedia. 

21 tahun aku bernyawa dan memikir apa yang telah aku lakukan sepanjang kurniaanNya itu. Masa terbuang dan menjadi luput. Tiada perulangan hanya perjalanan.
 
 Jangan takut menempuh kegagalan, kelak ia membawa seribu pengajaran. Alhamdulillah.

p/s: terima kasih kepada sahabat-sahabat yang mengingati. Hati ini sudah ada tujuannya.
:D


 

No comments:

Post a Comment