Friday 6 January 2012

Cermin.

Salam alaikum.
Mencari pantulan diri, meneliti setiap inci diri, mencari kekhilafan pada seharian aku berdiri. Menatap tajam mata yang memandang, meneruskan hingga turu kepada hati diri, mengetuk pintu yang berkunci kejap. Aku meraba di dalam diri mencari kunci pintu, ku jumpai aku berjalan menuju kedalam.

Singa diri, bergantung pada dalam. :D

 Aku berhenti sejenak mengenangkan diri, meniti perjalanan sehari dari hidup hingga aku ingin menemui mati.
Merenung gerak langkah ku, derap tapak kaki ku, hayunan tangan ku, alunan nafas ku.
Cuba aku tegak dalam jatuh ku, menangis dalam ketawa ku,
Mencari diri ku.

Secebis ia ada tetapi sebekas itu datang memberatkan, aku terasa hilang dalam kesibukkan mencari palsu, jauh mencari asli. 
Masih lena, menjauh dalam mimpi.
Siang dan malam sama sahaja.
Bercucuran,berkesan tetapi tiada berbekas kekal.


p/s: Diri.

No comments:

Post a Comment