Saturday 17 March 2012

Pemerhatianku.

Kadang-kadang aku tertawa melihat gelagat mereka, dengan kerenah comelnya.
Dengan wajah yang tiada ketahuan mereka melakukan sesuatu yang luar daripada kebiasaan membuatkan sekeliling tersenyum dan memuji. Mereka lah kanak-kanak yang hanya berpandu pada keinginan.

Silent not being dumb.
 
Pelbagai coretan-coretan para "blogger" yang telah ku telaah dan banyak pengajaran yang terima. Setiap satu memberi suntikan sesuatu sama ada semangat atau pun idea. Tiada yang dibazirkan dengan membaca hanya keuntungan yang mendatang.

Sekeliling ku berlalu bagai air yang mengalir deras arusnya tanpa henti, pantas berlalunya masa setiap detik menjadi amat singkat dan terasa kehilangannya. Perubahan sikap demi sikap dan pelbagai lagi membuat aku gembira dan tersenyum kerana mereka masih disayangiNya dan disuluh jalan itu dengan cahaya.

Aku kerap jatuh dan kali ini aku terjatuh sekali lagi dalam kancah yang sama tetapi aku tidak merasa gelojak seperti saat yang pertama kali. Aku masih boleh berdiri dan tersenyum melihat luka-luka ku kerana kau tahu ada ubatnya. dan ubatnya tetap pada Dia,



Aku merindui dan mencintai tetapi aku masih lagi merasa tidak kesampaian. Sedih meratapi tetapi hanya sedetik ia mampu meraih hati ini menjadi watakNya.


Gelagat setiap yang ada perhubungan darah denganku menjadi tidak ketahuan kerana jauh, aku merindui gelak tawa, tempik suara dan pelbagai lagi yang di lakukan mereka yang menjadi seri pondok kecil kami. Sentiasa ada cerita yang ingin dikongsikan tanpa mengira kepenatan masing-masing.


p/s: mulanya satu baliknya satu, sejauh kau berlari kau tetap mencari, jangan kau menoleh tanpa kekuatan itu, kerana kekuatan itu milik Yang Satu.

 

No comments:

Post a Comment