Wednesday 29 February 2012

Corakmu Dan Corakku

Kulit menjadi ukuran, isi menjadi buangan. Tiada yang cela dipandang hanya keindahan menjadi tatapan. Hati yang bersih menjadi ukuran bukan luaran yang hitam melengut menjadi sandaran.

Corakku dan corakmu berbeza, aku lukis corakku supaya dapat menerima corakmu. Hidupku dan hidup jauh perbezaan dan pejalanan tetapi mempunyai satu tujuan yang serupa. Kenali dirimu sebelum mengenali diriku kerana ia lebih mudah sebegitu. Kerana kau senang bertaut pada ruangan jariku bukan menjadi kepal penumbuk dan penampar yang saling berbalah tanpa mahu beralah.

Rises like roses.

Selami diri mencari sebenar-sebenar penegak supaya kau dapat gagah berdiri dalam arus penuh tipu daya. Kalahkan tipu daya dengan tipu daya kejujuran. DIA sebaik-baik perancang dan kau hanya perlu meneruskan pemegangan watak dan mencari kejayaan dalam palsu dan asli.

Jangan kau ingkar dan menerima murka. Biar kau senyap mencari bahagia. Kelam diri dalam cahaya biar kau bercahaya dalam gelap gelita. Usah kau bimbang dalam berbicara tetapi berbicara dengan hati beserta akal bukan beserta nafsu yang menunggang. 

p/s: usai kata.

No comments:

Post a Comment