Saturday 19 November 2011

Melambai jauh.

Salam alaikum,
Kedengaran bunyi tapak kaki, meninggalkan sesuatu yang beharga kepada diri ini. Semakin jauh aku meninggalkan bekas-bekas yang begitu beharga bagiku seketika dulu. Kealpaan menjadi-jadi semakin menular dalam akal dan fikiran seorang insan yang bergelar manusia.
Bukan mudah untuk ku menagih kembali apa yang telah berlalu pergi, berusaha sekuat mana pun aku tetap tidak menjadi seperti dulu lagi. terasa lohong dan kosong dalam diri mencari pengisian yang sebenar-benar mengisi. Aku terjelepok, tersadung dan merangkak kembali mencari tapak yang dulu gagah berdiri tegak tanpa gentar.
Kini hatiku mudah menangis, terasa lembut sekali. Hilang semua gagah nya hati dahulu. Tetapi aku merasa gembira kerna sangkaan ku semakin tajam dengan bantuanNya. Aku tidak mudah meruduk dalam aliran yang pergi mencari lubang. Tetapi aku berkayuh di atas sampan mencari sesuatu yang tiada penghujung kecuali satu iaitu mati.

Benarkan aku mencari lagi, benarkan aku mengorak langkah lagi supaya aku kelam. Supaya aku merasa diri ini kosong dalam berisi.
p/s: sisipan dan siulan.



menapak dengan bentak dan kukuh dengan kebenaranNya.

No comments:

Post a Comment