Wednesday 30 November 2011

Ketakutan menebal, kecintaan tipis.

Salam alaikum,
Sejak  "create" blog baru ini aku terasa macam malas pula nak tulis balik apa yang telah aku tulis kat blog lame dulu tu. Bagi aku blog ini untuk luahan aku, tak kan lah aku nak luahkan satu benda berkali-kali. Tetapi aku juga manusia yang sentiasa alpa akan keadaan dan kelemahan diri ini. Konklusinya aku akan tulis benda- benda lama itu balik. hehehe.. :P

Berbalik pada tajuk entry aku kali ini, kisah yang aku nak ceritakan ini agak janggal atau kasar bagi sesetengah pihak, tetapi aku cerita juga lah kan. Kematian. Berapa ramai makhluk Allah yang takut kepada kematian?? Aku sendiri pun takut dengan mati. Pelbagai sebab kenapa orang takut mati, ada yang takut ingin menghadapi kesakitan sakratul maut, ada yang takut akan dosa-dosa yang lalu serta balasan dan ada yang takut akan tinggalkan dunia.

Never look it so dull. 
Tetapi berapa ramai yang mencintai kematian?? Korang sendiri akan fikir, "ada ke orang yang cinta kan kematian ni??". Ada tetapi tidak ramai dan amat minoriti jumlahnya. Kenapa kita perlu cinta akan kematian? Bila kita cinta akan seseorang atau sesuatu kita akan jaga dia seperti menatang minyak yang penuh. Sama juga seperti kematian, kita akan jaga diri kita supaya mampu bersedia menghadapi yang saat tersebut.

Kehidupan dunia ini InsyaAllah, Mati itu pasti. Dalam kematian ada kecantikkan sendiri. Kematian itu pasti tetapi tidak diketahui. Tidak seperti fakta-fakta yang lain. 
Dunia ini persinggahan yang lama, tetapi ia tetap satu persinggahan sebelum menuju satu tempat yang kekal abadi.

Dari RAJA kau datang kepada RAJA kau kembali.
p/s: Biar kau kelam, agar kau kenal erti cahaya. biar kau hilang agar kau kenal erti ada.

we just a puppet

No comments:

Post a Comment