Saturday 1 October 2011

Tangisan erti.

Salam alaikum,
tangisan adalah satu bentuk luahan perasaan tidak kira bagi lelaki atau wanita, lelaki kini jarang menitiskan air mata kerana egonya, wanita pula sudah sinoni dengan tangisan, setiap tangisan itu akan membawa erti masing-masing sama ada sedih atau gembira. tetapi adakah tangisan ketika sedih itu betul membawa erti sebenar atau pun hanya kekecewaan yang sementara.
 
Mengalirnya air mata menyentuh pipi dan menitis jatuh ke bumi ciptaanNya, kita menangis kerana apa? adakah sebab patah hati dengan makhlukNya atau hanya tangisan yang akan membawa kita erti ketenangan, setiap kali selepas mengalirkan air mata kita kan terasa seperti beban di dalam hati ini seolah-olah hilang sepenuhnya tetapi ia hanya sementara, tetapi ada tangaisan yang membuat kita gembira dan tenang sepuasnya selepas itu, tangisan itu adalh tangisan cinta kepadaNya.

Menangislah sepuasnya supaya kau mengerti akan tangisan itu janganlah kau menangis atas seseatu yang kosong. Biar tangisanmu menjadi saksi apa yang hati mu ingin luahkan dan bukan nya hanya aliran tanpa erti bersahaja.

p/s: aku menangis tetapi aku masih kosong. :)
 biar tangisan menjadi air yang menyuci. :)




pandanglah keatas supaya kau erti apa yang kau tangisi. :)

No comments:

Post a Comment